Vanwege een blessure bij de vorige week gedebuteerd keeper Joep Rambags stond deze zondag Jerry Gruntjens weer eens op doel bij Hegelsom 1. Het elftal van Ron Spruit was na 2 wedstrijden zonder zege weer op zoek naar een overwinning.

De eerste echte kans liet zo’n 15 minuten op zich wachten. Een balletje breed van TSC kon worden onderschept door Denny Bongers, hij bediende Guido Kauffeld die gevaarlijk kon worden voor het doel. Een kleine 10 minuten later was het echter weer Denny die een voorzet gaf. Deze voorzet kwam weer bij Guido Kauffeld terecht en deze kans kopte Guido buiten het bereik van de doelman. 1-0.

Na een half uur spelen krijgt Hegelsom een vrije trap van scheidsrechter Keijsers. De vrije trap van Jordi Janssen kon worden gekeerd door de doelman. Hieruit volgde een matige corner van Denny Bongers maar de bal kwam terug bij Denny en hij wist de bal nu prachtig bij de 2e paal over de keeper heen in het netje te krijgen. Wat de afgelopen wedstrijden niet lukte lukt nu twee keer in een helft.

De tweede helft begon net zo als de eerste. Vrij rustig en weinig kansen voor beide teams. Na een klein uur gespeeld te hebben raakt Benjamin Conteh geblesseerd aan zijn voet en moet hij worden vervangen door Niek Peeters. Snel na deze wissel weet Jordi Janssen met een pass door de Tegelse verdediging Guido Kauffeld voor de keeper te zetten. Guido weet wel raad met deze bal en schiet hem binnen. Kort na deze goal vindt Denny Bongers met een lange bal Bram Clabbers. Bram schuift de bal voorbij de keeper in de voeten bij Guido. Zo lijkt het 0-4 te worden. De grensrechter heeft echter gezien dat Bram buitenspel staat en de goal wordt afgekeurd.

Na de afgekeurde tegentreffer wil TSC toch wat meer laten zien en gaan ze verder naar voren voetballen. Dit zorgt er voor dat na 75 minuten er een overtreding wordt gemaakt op een aanvaller van TSC. De scheidsrechter oordeelt dat de overtreding in het strafschopgebied is gemaakt en geeft TSC een penalty. Jerry duikt de verkeerde hoek in en zo wordt het 1-3. TSC dringt hierna nog wat aan maar komt niet door de sterke verdediging van Hegelsom.

Zo kan er eindelijk weer een overwinning worden bijgeschreven voor Hegelsom. Door het puntverlies van de concurrentie staat Hegelsom nu 5 punten los van nummer 2 Kessel. Op 2e paasdag is de belangrijke wedstrijd tegen nummer 3 Neerkandia.