Op zondag 27 november 2022 werden de leden van VV Hegelsom opgeschrikt door het plotselinge overlijden van Twan Kluskens. Onze “Twannie” was wijd en zijd bekend als de immer aanwezige chef kok in de kantine van de voetbalclub. Hier had hij de keuken omgetoverd tot de in de hele regio gewaardeerde “Twannie’s Smulhoek”.

Twan begon in zijn jonge jaren als jeugdspeler bij VV Hegelsom, en was later jarenlang speler van de lagere elftallen en veteranen. Ook als jeugdleider zette hij zich in voor de club. Al in de loop van de jaren ’90 werd de kantine, en dan vooral de keuken, zijn domein. Bij de nieuwbouw van de kantine rond de eeuwwisseling kreeg de keuken een belangrijke plaats en mede hierdoor kon Twan zijn hobby naar hartenlust uitleven.

De kantine groeide uit tot dé centrale plek binnen het sterke clubgevoel dat VV Hegelsom kenmerkt. En ook bij bezoekende clubs van heinde en verre staat de kantine van VV Hegelsom, en vooral de keuken met zijn uitgebreide menukaart, bekend als “place to be” – een verdienste die voor een heel groot deel op het conto van Twan mag worden geschreven!

Maar uiteindelijk was het Twan erom te doen, het zijn gasten naar hun zin te maken. Als de mensen in de kantine een leuke tijd hadden met elkaar, dan was Twan in zijn nopjes. De verbinding tussen de clubleden die hij hiermee bewerkstelligde – dat was Twan’s belangrijkste resultaat.

Als beheerder van de keuken regelde Twan eigenlijk alles: van inkoop tot verkoop en alles wat daar tussenin zit. Bij elke activiteit kon een beroep op hem worden gedaan. Zo ook afgelopen weekend nog: vrijdag bij het jubileumfeest van het damesvoetbal, zaterdag bij het sinterklaasfeest van de jongste jeugd. Onvergetelijk zijn de thema-avonden die met grote regelmaat op donderdagen werden georganiseerd en die bij jong en oud enorm in de smaak vielen.

Nog maar een half jaar geleden werd Twan in het zonnetje gezet vanwege zijn 25-jarig jubileum als “chef kok” – een mijlpaal die hij eigenlijk al in 2020 bereikte maar door Corona nu pas echt gevierd kon worden.  Bij zulke gelegenheden kon Twan spontaan een prachtige speech afsteken, die volledig uit het hart gegrepen was. Een ieder die erbij was, zal dit niet snel vergeten.

Alle leden en bezoekers van VV Hegelsom zullen Twan enorm gaan missen. Samen zullen wij zo goed mogelijk proberen om de open plek die hij achterlaat, in te gaan vullen.

Tot slot wensen wij alle familie en vrienden heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.