IN MEMORIAM

KOEN LINDERS (2001 – 2022)

Op tweede kerstdag, maandag 26 december 2022, werd VV Hegelsom voor de tweede keer in korte tijd opgeschrikt door het plotseling overlijden van een zeer gewaardeerd lid, namelijk Koen Linders, speler van het 3e elftal.

Koen begon met voetballen in de jeugd van onze vereniging; daarna keerde hij, na een korte pauze, terug als speler in de lagere elftallen. Hoewel hij niet het allergrootste talent was, werd hij door iedereen zeer gewaardeerd om zijn grote inzet en enthousiasme, en dat kon ver gaan: dit seizoen nog kostte het hem een rode kaart en een korte schorsing. Het werd hem snel vergeven want bij Koen stond het teambelang altijd voorop en alles wat hij deed, deed hij in dienst van het team.

En niet alleen het team, maar ook de hele club: ook buiten het veld stak Koen vaak de helpende hand toe als dat nodig was, zowel bij VV Hegelsom als in het dorp. Zo ontving hij recent nog de bloemenketting van Omroep Horst aan de Maas voor het afvalprikken dat hij regelmatig deed.

Als voetballiefhebber was Koen een supporter van VVV en Chelsea, en zagen we hem vaak in de shirts van de betreffende clubs rondlopen op ons sportpark. Afgelopen zomer ondernam hij nog een reis naar Londen om zijn favoriete club Chelsea live aan het werk te zien.

In de kantine van VV Hegelsom was Koen een fervent afnemer van de soep van onze onlangs overleden chef kok Twan Kluskens. Het is bijna niet te bevatten dat beiden ons nu ontvallen zijn.

Op zijn geheel eigen manier had Koen zijn plek binnen onze vereniging en binnen zijn team gevonden, en zo zullen wij ons hem blijven herinneren.

Tot slot wensen wij namens VV Hegelsom alle familie en vrienden heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.