Op maandag 19 oktober jongstleden is Jos op veel te jonge leeftijd na een kortstondige ziekte overleden. Jos werd in juni 1972 op 11 jarige leeftijd lid van onze vereniging en was dus al bijna 50 jarig lid van onze club. Jos heeft maar liefst tot zijn 58ste in competitieverband gespeeld. Zijn elftal was het vierde elftal waar hij jaren deel van uitgemaakt heeft. Jos was een robuuste verdediger die het niet moest hebben van zijn loopvermogen maar van zijn timing en inzicht. Zijn plekkie was laatste man vanwaar hij alles kon overzien en de verdediging naar zijn hand kon zetten. Typerend voor Jos was ook dat hij altijd zijn sigaretje rookte onder de rust. In de zomer van 2019 vond hij het toch welletjes geweest en besloot te gaan stoppen als actief speler. In de ogen van zijn teamspelers had hij dat misschien wel iets eerder mogen doen maar Jos zei altijd “zolang mijn lichaam het toelaat ga ik door”. Jos heeft in al de jaren dat hij lid was naast zijn actieve carriere ook nog diverse andere functies vervuld. Zo was hij een aantal jaren trainer van het damesteam en was hij ook enkele jaren hoofd-coordinator van de senioren elftallen. Toen hij in de zomer van 2019 aangaf te stoppen wilde hij als leider van het vierde elftal betrokken blijven bij het team. Maar omdat er op dat ogenblik een tekort aan scheidsrechters was gaf hij spontaan aan om elke zondag op toerbeurt de thuiswedstrijden van het derde en vierde elftal te gaan fluiten. Dat was typisch Jos als hij ergens uit kon helpen dan deed hij dat. Jos was met zijn speciale cynische humor een graag gezien persoon binnen onze vereniging. Het is dan ook niet te bevatten dat hij het leven na een kort ziekbed van maar zeven weken los heeft moeten laten. We zullen hem in herinnering houden als een zeer betrokken en trouw lid van onze vereniging en wensen Anita, Tim en Sanne, Milou en Dennis en Niek heel erg veel sterkte toe in deze moeilijke tijd.

VV Hegelsom