Met veel pijn en moeite heeft het eerste elftal van Hegelsom afgelopen zondag Meterik met 2-1 weten te verslaan. De weergoden waren beide teams en de aanwezige toeschouwers niet goed gezind, maar de spanning en de geboden werklust van beide teams maakte veel goed.

Het was Meterik dat met name feller uit de startblokken vloog, de gasten maakte het Hegelsom moeilijk door veel energie in de wedstrijd te steken. Echter werd er onzorgvuldig met de geboden kansen omgesprongen door de groen-witten. Sjors Witt bleek keer op keer een sta in de weg. De grootste kans was nog wel de penalty die door Meterik gemist werd. Een niet zeer goed ingeschoten penalty werd door de keeper gepareerd en de daaruit volgende rebound werd over geschoten. Hegelsom mocht overigens van geluk spreken dat het toen nog met 11 op het veld stond na een onnodige charge van Thom Derks op de achterlijn.

Kort na de gemiste penalty van Meterik dacht Hegelsom ook recht te hebben op een penalty na een duw in het 16-metergebied, maar de scheidsrechter besliste anders.

Meterik leek vervolgens alsnog met een voorsprong te gaan rusten. Een vroege voorzet kon vrij binnen getikt worden bij de tweede paal door buitenspeler Piet Steeghs. In de laatste minuten van de eerste helft kwam Hegelsom tegen het spelbeeld in op gelijke hoogte als een verdediger van Meterik uit één van de spaarzame goede aanvallen van Hegelsom een voorzet van Marc van Rens voorbij de eigen keeper werkt.

Na de rust ontstaat er een gelijkwaardigere wedstrijd en is het in eerste instantie Hegelsom dat het betere van het spel heeft, daar wordt snel van geprofiteerd als Bart Spreeuwenberg uit een corner de 2-1 binnen kopt. Na de 2-1 lijkt Hegelsom de controle over de wedstrijd terug te krijgen, eerst wordt er nog een kans gemist en vervolgens wordt de 3-1 afgekeurd wegens een duwfout.

Na deze meevaller richt Meterik zich weer op en perst het er nog een slotoffensief uit waarbij onder andere de paal wordt geraakt, in de absolute slotfase krijgt Meterik nog een grote kans op de o zo gewenste gelijkmaker, maar het is opnieuw doelman Sjors Witt die in de weg ligt en de drie punten in Hegelsom houdt.

Zo volgt na de verdiende overwinning op Reuver nu een zwaarbevochte winst, waar gelijkspel misschien meer terecht was geweest. Volgende week wacht SVEB in Broekhuizenvorst, SVEB wist tot nog toe geen punten te halen en zal dus gebrand zal zijn om de eerste punten binnen te halen.