In speelronde 15 staat vandaag de wedstrijd in en tegen Arcen op het programma. Met een heerlijk voorjaarszonnetje was het (zeker voor de toeschouwer) goed toeven op Sportpark ‘De Hondskamp’. Het team uit Arcen blijkt altijd een lastige tegenstander voor de rood-witten (thuis 1-1) dus het beloofd in ieder geval een interessante wedstrijd te worden.

Hegelsom start dominant aan de wedstrijd. De groen-witten uit Arcen zakken echter flink in waardoor een succesvolle aanval toch lastig blijkt. De eerste helft is – buiten een blessure van Bram Cox en een drinkpauze – voor de neutrale toeschouwer dan ook niet erg spectaculair. In de laatste minuten voor de eerste helft laat Arcen dan toch iets van zich horen. Met een bekeken schot zou keeper Sjors Witt kansloos zijn geweest, ware het niet dat de paal in de weg zat.

De tweede helft start voor beide partijen sterk. De groen-witten gaan goed van start als de spits in een 1-op-1 situatie met keeper Sjors Witt gezet wordt. Onder druk van de aansnellende Will Spreeuwenberg schiet hij echter ruim over.

Arcen wordt wat grimmiger, wat ook resulteert in een aantal gele kaarten. Hegelsom wordt in dit stadium steeds dominanter, maar ze krijgen de bal maar niet in het net. Na een goede combinatie van Benji en Marc (onvoldoende kracht achter de kopbal) volgt dan in de 71e minuut een van de belangrijkste momenten uit de wedstrijd. Bart Spreeuwenberg weet uit een vrije trap de bal achter de keeper te werken: GOAL. Helaas voor de mannen van trainer Ron Spruit concludeert de grensrechter dat dit gebeurde vanuit een buitenspel-positie, waardoor de scheidsrechter niets anders kan dan het doelpunt afkeuren.

In het vervolg van de wedstrijd speelt Hegelsom meer tegen de tijd dan tegen Arcen. Er wordt veel met lange ballen gewerkt wat ook zeker nog leidt tot een aantal kansen, maar ze willen er niet in.

Uiteindelijk blijft de brilstand op het scorebord staan. Een pittige wedstrijd voor Hegelsom, wat maar weer eens bevestigd dat Arcen een lastige ploeg is om tegen te spelen. Uiteindelijk valt echter niemand anders dan de rood-witten zelf aan te rekenen dat ze niet effectiever met de kansen omgegaan zijn.

De koppositie blijft gewaarborgd (2 punten los op VV Kessel). Volgende week volgt weer een belangrijke wedstrijd tegen Panningen (no. 5), waarbij Hegelsom de kans krijgt om het gat van twee punten te verdedigen.