Op een natte zondag in Februari ging koploper Hegelsom op bezoek bij Neerkandia. Hegelsom begon de wedstrijd goed en kon via een 1-op-1 actie van Marc op voorsprong komen maar de keeper van Neerkandia stak daar een (nat) stokje voor. Hierna was het vooral Neerkandia dat het spel maakte. En dat resulteerde in een paar grote kansen voor de thuisploeg. In een aanval van 3 aanvallers en 1 verdediger kon uiteindelijk Sjors de achterstand voorkomen. Maar vlak voor de rust deelde Neerkandia dan toch een behoorlijke tik uit door op 1-0 (‘40) en 2-0 (’44) te komen.

Na rust begonnen beide ploegen in evenwicht aan de 2de helft. Wat kleine kansen aan beide kanten maar geen groot gevaar voor de keepers. In de 75ste minuut krijg Neerkandia (wat makkelijk) een strafschop. Sjors zat in de verkeerde hoek en de stand was 3-0. In een wedstrijd met veel vrije trappen was het wachten op een goal uit een vrije trap. En die kwam in de 81ste minuut. Een hard schot van 20 meter vloog strak de kruising in. Hegelsom kreeg in de 90ste minuut ook een penalty (ook deze was makkelijk gegeven). Will Spreeuwenberg kon de eer nog redden en schoot de bal strak in de rechterbovenhoek.

Snel de wonden likken want aanstaande donderdag spelen de rood-witte matadoren uit tegen BEVO (Beringe) om 20:00 op sportpark Beringe Buiten.