Hegelsom en SVEB hebben de toeschouwers op Sportpark Wienus verwend met 8 doelpunten, beide teams wisten er 4 tegen de touwen te krijgen. Hegelsom mocht daarmee het meeste tevreden zijn, bij rust stond het namelijk nog 1-4 voor de gasten uit Broekhuizenvorst.

SVEB begon een stuk feller dan Hegelsom en werd al vroeg beloond met een doelpunt, een lange bal viel over de verdediging van Hegelsom en de voorhoede van SVEB had vervolgens vrij spel. Ook daarna blijft SVEB de gevaarlijkere ploeg. Met name in de omschakeling blijken de blauw-zwarten dodelijk. Eerst mist SVEB nog een grote kans, maar even later is het toch 0-2 na een goed uitgespeelde counter. In de tussentijd stichtte Hegelsom nog wel wat gevaar uit dode spelmomenten, maar dit levert geen doelpunten op. Halverwege de eerste helft komt Hegelsom toch weer terug in de wedstrijd. Een mooie aanval tussen Jordi Janssen en Jordi Geurts wordt afgerond door eerstgenoemde. Lang mag Hegelsom niet genieten van deze aansluitingstreffer want enkele minuten later was het alweer 1-3. SVEB blijft vervolgens gevaarlijker en lijkt de wedstrijd nog voor rust te beslissen als het uit een snelle uitbraak ook nog de 1-4 maakt.

Na rust heeft Hegelsom het verdedigend wat beter op orde en ontstaat er wat meer een wedstrijd. Tot veel grote kansen lijkt dit in eerste instantie niet te leiden, maar Hegelsom komt toch weer enigszins terug in de wedstrijd als Djen Verkoelen een penalty benut. Daarna gaat Hegelsom meer risico nemen, maar dit zorgt in eerste instantie alleen maar voor meer kansen voor SVEB. In de slotfase slaat Hegelsom vervolgens toch nog toe. Eerst is het Jordi Geurts die voor de 3-4 zorgt, vervolgens lijkt het al 4-4 te worden, maar dit doelpunt wordt nog afgekeurd wegens buitenspel. Als SVEB daarna nog 2 kansen mist voor open doel blijft het geloof bij Hegelsom in leven. En terecht, want in de laatste seconden van de wedstrijd schiet Joey Joosten met een mooie volley Hegelsom nog naast SVEB.