Op zondag 1 mei wist Hegelsom 1 haar koppositie in de 4e klasse E te bestendigen door een degelijke en verdiende 1-4 uitzege bij Grashoek.

Door blessures en vakanties heeft hoofdtrainer Ron Spruit de laatste weken vaak moeten rouleren in de opstelling en deze wedstrijd was geen uitzondering. De openingsfase was dan ook vrij vlak en hoewel Hegelsom de betere ploeg was ontstonden er geen doelkansen. In de 20e minuut deed zich een vreemde situatie voor toen de bal volgens de assistent-scheidsrechter van Grashoek de achterlijn had gepasseerd. De verdediging van Grashoek dacht dat de scheidsrechter zou affluiten maar deze had het anders gezien en liet doorspelen. De door Marc van Rens teruggelegde bal kon daarom door Guido Kauffeld eenvoudig worden binnengeschoten: 0-1. Het restant van de eerste helft kende een onrustig spelbeeld met te veel lange ballen.

Meteen na rust kreeg Grashoek een strafschop wegens hands. Deze werd beheerst binnengeschoten voor de 1-1 en dus moest Hegelsom weer in de aanval, want drie punten waren noodzaak in de titelstrijd. De roodwitten kwamen langzaam aan ook steeds meer tot serieuze doelpogingen en in de 66e minuut was het raak. Tim Heijligers kwam mee naar voren en zette knap voor op Marc van Rens, die de 1-2 binnentikte.

Onmiddellijk reageerde Grashoek door een fysiek sterke verdediger als stormram naar voren te sturen; hierdoor gaf de thuisploeg achterin wel meer ruimte weg en hiervan wist Denny Bongers tweemaal te profiteren. Zowel in de 78e als 83e minuut sneed hij met een knappe individuele actie door de verdediging en wist beide malen koelbloedig af te ronden, hiermee de eindstand op 1-4 bepalend.

Door de zege van Neerkandia bij Kessel blijft de voorsprong van Hegelsom 6 punten, met nog 6 wedstrijden te spelen. A.s. zondag 8 mei: Hegelsom-RKMSV. Komt dat zien!