Na de overwinning tegen Melderslo mochten de mannen van trainer Bko aantreden tegen FCV. Na het tot tweemaal toe afgelasten van de wedstrijd ging deze nu eindelijk door. Een paar minuten over 8 floot scheidsrechter Geurts, die deze wedstrijd een hoofdrol op zou eisen, voor de aftrap tussen de nummer 8 en 9 van de competitie.
FCV-Venlo begon de wedstrijd door hoog druk te zetten en fouten af te dwingen. Hegelsom komt echter op voorsprong. Na een goede ingreep van Jordi Janssen kan Niek van der Sterren weggestuurd worden. Hij maakt de 1-op-1 met de doelman van FCV koeltjes af. De wedstrijd blijft gelijkwaardig opgaan zonder verdere grote kansen voor beide teams. Totdat een paar minuten voor rust de scheidsrechter een strafschop toekent aan de thuisploeg voor een vermeende handsbal van Guido Kauffeld. Door het toekennen van de strafschop komt de scheids er achter dat het veld van FCV niet helemaal in orde is. Het ontbreekt namelijk aan een penaltystip. Hierdoor is niet geheel duidelijk waar de bal nu hoort te liggen. Na een kort overleg besluit de scheidsrechter zelf maar uit te meten waar de bal hoort te liggen. Zo komt FCV op gelijke hoogte en gaan we met een gelijke stand de rust in.
Het spelbeeld van de eerste helft zet zich in de tweede helft voort. Maar ook in de tweede helft weet Hegelsom op voorsprong te komen. Marc van Rens werkt de bal na een goed uitgespeelde aanval binnen. De irritaties worden groter aan beide kanten. Dit resulteert in een gele kaart voor trainer Raed Bko. FCV heeft in de laatste fase van de wedstrijd de overhand en Hegelsom wil het achterin dicht houden. Dan komt FCV er toch door via een goede steekbal. Deze wordt binnen gewerkt. De grensrechter staat echter met zijn vlag omhoog. Na een lang overleg tussen de scheidsrechter en zijn assistent blijft het doelpunt toch staan. 2-2 en nog een spannende slotfase te gaan.
10 minuten later komt FCV er weer door met een goede pass. Tom Alaerds lijkt op tijd uit zijn doel te zijn om de bal weg te werken voor er echt gevaar kan ontstaan. Maar hij speelt de bal met de hand en kan vertrekken. Chiel Teuwsen maakt de wedstrijd af als doelman. De tussenstand blijft ongewijzigd en de teams zullen de punten moeten delen.
Hegelsom en FCV zullen allebei het gevoel hebben dat er meer in had gezeten. Zondag wacht voor Hegelsom de uitwedstrijd tegen DSV in Sint Anthonis. Sportvereniging De Snel Voeters heeft 3 punten meer dan Hegelsom. Dit zal wederom een spannende wedstrijd worden zonder doelman Tom Alaerds. Die is voor ÊÊn wedstrijd geschorst.